duminică, 27 iulie 2014

Tort de caju





Pentru zile "racoroase" de vara si pentru ca am luat o noua forma de tort m-am hotarat sa fac inca un experiment. :)



Tortul are doar 4 ingrediente principale (nuci, caju, miere si curmale), restul sunt pentru decor/gust specific. Este inspirat din retetele de aici.

Lista completa de ingrediente:

  • Primul strat (baza):
             nuci romanesti
             curmale
             miere
  • Al doilea strat:
              caju
              miere
              turmeric
              ulei cocos
  • Al treilea strat:
             caju
             miere
             ulei de cocos
             pudra cacao
             pudra carob
             banana (optional)
  • Ornament:
             felii de piersica (sau nectarina)
             seminte de canepa


Nucile romanesti si cele de caju se hidrateaza (4 ore minim la inmuiat), apoi, pentru primul strat se pun nucile romanesti, curmale si miere in mixer pana se omogenizeaza. Mierea si curmalele se adauga in functie de cat de dulce se doreste a fi. Eu am pus o lingura de miere pentru ca am facut primul strat mai subtire, iar curmale am pus cat sa lege blatul.

Pentru celelalte doua straturi se foloseste blenderul pentru a iesi o consistenta mai omogena.

Mierea se pune dupa gust (eu am pus 3 lingrui la fiecare din cele doua straturi).

Pentru al doilea strat este suficienta o jumatate de lingurita de turmeric pentru a avea culoarea galben. Se pun in blender caju, miere, putina apa,  turmeric si o lingura de ulei de cocos.

Al treilea strat va avea gust si aspect de crema de ciocolata in functie de cata cacao si carob se pune (minim o lingurita din fiecare). Se pun in blender caju, miere, putina apa, o lingura de ulei de cocos, cacao, carob, banana (optional, pentru gust de banana).

Se poate orna cu felii de piersica si seminte de canepa sau dupa cum indeamna intuitia :).

Dupa ce fiecare strat este pus in forma de tort, se lasa la congelator cam 5-6 ore sa se intareasca, apoi se poate felia si tine la frigider.


Asa arata o varianta "mini", ornata cu nectarina:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu