marți, 9 aprilie 2013

Energizant de primavara




Sucul de urzici este un energizant destul de eficient mai ales daca se bea dimineata. Dupa ce am luat o punga mare de urzici, cateva dimineti la rand, am servit cam 400 ml suc de legume impreuna cu un avocado. Ma simteam intr-un fel ca Popeye marinarul :).

Ingrediente:
  •     urzici (150g)
  •     patrunjel (cateva fire)
  •     tulpina de telina (90g)
  •     salata (doua foi)
  •     dovlecel (80g)
  •     miere (o lingurita)
  •     suc de lamaie (o lingurita)

De data asta le-am si cantarit pentru ca vroiam sa aflu valorile nutritionale. Desi numai ~250 de calorii, fiind in majoritate in stare lichida, ele se absorb repede si au un efect destul de puternic. Pe langa faptul ca avocado atenueaza gustul usor astringent al urzicilor mai ajuta si la absorptia diferitelor vitamine solubile in grasime pe care le contine.

Valorile nutritionale aproximate cu programul Cron-o-meter:


Toata pregatirea a durat aproximativ 20-30 de minute si am folosit un storcator cu ax melcat. Folosind storcatorul asta, am observat ca sucul isi mentine vascozitatea si proprietatile chiar daca il las peste noapte la frigider, asa ca prefer sa-l pregatesc de seara.

Exista si metode de pregatire pentru a se mentine pana la 3-4 zile la frigider. De exemplu, se poate adauga lamaie verde si se umple intr-un borcan cu capac, cat mai aproape de varf.

Volumul de ingrediente initiale poate parea destul de mare, in comparatie cu rezultatul, dar merita fiecare picatura.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu